Curcubeu Ahmad Tea
4/3 /2020
Compania britanică Ahmad Tea în proiectarea ambalajelor folosește o combinație nobilă de fond verde închis și logo alb. Culoarea verde a ambalajului de ceai de la Ahmad Tea simbolizează înțelepciunea civilizațiilor antice estice și secretele rețetei. Fundalul alb al logo-ului simbolizează tradiția unei calități englezești impecabile. În acest context, este prezentată o întreagă galerie de gravuri ale unor artiști celebri, cu vederi ale Angliei vechi și scene din viața britanicilor. Gravurile clasice subliniază angajamentul companiei față de cele mai bune tradiții și culturi europene. Toate pachetele, cu excepția sortimentului de cadouri, sunt în plus marcate cu dungi de diferite culori, ceea ce ajută la distingerea vizuală rapidă a unei varietăți de alta, este mai bine să ne amintim de un soi specific (ideea a fost luată de la marinari englezi vechi care au marcat cutii de ceai cu dungi colorate pentru transport). Culoarea benzii subliniază natura unui anumit tip de ceai. Banda este pe un ambalaj separat și pe cutie. Acest lucru ajută la o mai bună navigare la încărcarea casetelor la depozitul en-gros. Tradiția de a eticheta diverse soiuri de ceai cu dungi colorate a apărut cu foarte mult timp în urmă, când aprovizionarea cu ceai din Anglia a coloniilor tocmai începea. În acele zile, ceaiul era transportat pe mare pe nave. Pe drum, navele au sunat în multe porturi, descărcând și încărcând diverse mărfuri, inclusiv ceaiul, care era transportat în lăzi mari de lemn. Pentru a împiedica marinarii să confunde soiurile de ceai destinate diferiților clienți, comercianții au pictat benzi de diferite culori pe sertare cu vopsea. Puțin mai târziu, vopseaua a fost înlocuită cu cercuri colorate care se potrivesc strâns la cutii, garantând în același timp siguranța mărfurilor. Fiecare soi a avut o culoare specială a vopselei, conform căreia cumpărătorii s-au orientat cu exactitate în produs. Odată cu apariția ceaiului în ambalaje mici, benzile colorate și-au luat ferm locul pe ambalaj. Designul s-a schimbat, stilul s-a schimbat, dar chiar și astăzi, bara de culori de pe ambalajul ceaiului englezesc este o garanție a faptului că un anumit tip de ceai de cea mai înaltă calitate se află în interior. Culoarea portocalie este foarte potrivită pentru natura ceaiului de Orange Peko, bogat în gust, culoare, aromă. Culoarea galbenă simbolizează o zi însorită. Nu este întâmplător faptul că este foarte popular în Anglia, unde ploile și ceața sunt frecvente. Culoarea cenușie a benzii de pe ambalajul de ceai Earl Grey ne amintește de Earl Grey - Lordul Amiralității Britanice, care, potrivit legendei, a primit o rețetă pentru acest ceai de la un nobil chinez. Grey se traduce - gri, gri. Culoarea roșie simbolizează vitalitatea, energia, vigoarea și emite acele soiuri și amestecuri care conțin o cantitate mare de frunze de ceai sparte - „rupte”, ceea ce conferă o culoare strălucitoare și un gust puternic. Culoarea albastră simbolizează cerul albastru de deasupra capacelor de zăpadă din Himalaya, prospețimea dușurilor tropicale calde și noblețea ceaiului cu frunze mari Assam, care crește pe versanții ecologici curat ai „acoperișului lumii” și se remarcă prin culoarea sa strălucitoare, gustul curat și puternic. Culoarea violetă este caracteristică naturilor strălucitoare, deosebite, puternice, componenta sa roșie este un simbol al vitalității, iar albastrul este puritatea și noblețea. Aurul a fost întotdeauna un simbol de splendoare, bogăție și o poziție specială în societate - o fâșie aurie întunecată împodobește ceaiul Darjeeling - „ceaiul de șampanie”. Fâșia de bronz este diferența dintre un ceai rafinat. Amestec regal: Darjeeling conferă amestecului o strălucire regală, Assam dă o culoare strălucitoare. Gustul uimitor al acestui ceai, combinat cu aroma ușoară a bergamotei, poate oferi oricărei comunicări o strălucire specială. O dungă maro, măsline sau verde deschis se distinge prin ceaiurile verzi.